Fine præstationer for U10 til Øens Hold Cup

Peter Lund
20. marts 2016 kl. 22:01

Vejle Boldklubs drenge fra årgang 2006 var i weekenden til Øens Hold Cup i Svendborg. Træningsstævnet bød på fem lange kampe over tre dage og gav holdet god matchning.

U10 holdet har på det sidste fået mange nye spillere til og det betød at stævnet også blev brugt til at ryste holdet sammen. Af truppen på 10 spillere var der kun to spillere, der aldrig har spillet i andre klubber end Vejle Boldklub. Af de øvrige spillere kom fire fra Bredballe IF, to fra Løsning IF og to fra Engum UI. Hele fire forskellige klubber i KUV-samarbejdet var altså repræsenteret på holdet.

Holdet blev indlogeret fredag eftermiddag/aften og kort efter skulle første kamp i gang. Her ventede et meget fysisk betonet OB-hold, som viste sig for stor en mundfuld for de små tekniske VB-drenge. Kampen endte 5-2 til fynboerne på en meget ujævn græsbane.

Lørdag spillede holdet heldigvis på kunstgræs og startede ud mod Brøndby IF. Her kunne drengene trække sig sejrrigt ud af kampen med en 4-1 sejr og rigtig fint spil. Anden kamp var mod Svenborg. Her tabte holdet desværre 2-0 mod et meget velspillende sydfynsk mandskab. Dagens sidste kamp skulle vise sig at være noget mere overkommelig og det viste sig at være en kamp med 80% af spillet omkring Marienlysts felt. Kampen endte 7-0 til Vejlenserne.

Søndag blev stævnet sluttet af mod mod det nok bedste hold tilstede, Frederikssund. Kampen blev tabt 4-2, men særlig anden halvleg vil blive husket for en imponerende mandfolkeindsats og flot fodbold fra VBs side.

Aftenerne blev brugt på teambuilding øvelser og hygge. Alt i alt var det et rigtig fint stævne for holdet og der er rigtig meget at bygge videre på. De unge VB-talenter tegner sig til at blive et rigtig, rigtig stærkt hold!

Oversigt over resultater:
VB - OB 2-5
VB - Brøndby 4-1
VB - Svendborg 0-2
VB - Marienlyst 7-0
VB - Frederikssund 2-4

Alle kampe blev sluttet med en straffesparkskonkurrence. Her er det fra kampen mod OB.

Højt presspil var et af fokuspunkterne mod Brøndby IF. Her ses det udført til perfektion, da Brøndbys forsvarsspiller er uden chancer efter massivt pres fra VB-drengene

Aftenerne blev brugt på teambuilding. Her skal drengene forsøge at hoppe i takt - de skal dog gøre det med lukkede øjne og uden at må kommunikere med hinanden.