Lokalbrag for Vejle Boldklub's U19 Liga 1 hold på lørdag i Skibet

Oliver Lundgaard
23. august 2018 kl. 21:35
VB tager imod Skibet IF på udebane på lørdag d.25-8-18 med kampstart kl.14.00

Lokalbrag for Vejle boldklubs u19 Liga 1 hold. Skibet IF tager i mod Vejle boldklub på lørdag d.25-8-18 med kampstart kl.14.00. Vejle Boldklubs u19. Liga 1 hold møder for første gang, Skibet IF på det her plan. Det bliver en super vild oplevelse, drengene på begge hold kender hinanden godt, fra skole, fodbold og venner, sådan en kampe som vi skal ud at spille på lørdag, er en af de super fede, både sportslig og kammeratligt. Plus det har en helt special atmosfære, der er jo ingen af de to holds drenge, der vil være taberen, på Campus eller et af de andre Gymnaiser på mandag. Plus trænerne på begge hold, også har et godt kendskab til hinanden.! Så det skal nok blive en vild god kamp. Siger cheftræner Kim Hansen

Cheftræner Kim Hansen: Håber også på kæmpe opbakning, fra familie, venner, bekendte naboer, eller bare Vejle boldklub fan på sidelinien. Skibet har sportfest i den her weekend, så der er ingen tvivl om at de på tilskuer siden er foran fra start, men Kim Hansen forventer dog, et helt andet resultat når dommeren har fløjet kampen af.!!

Cheftræner Benjamin Debel udtaler sig lidt om det unge hold: Det er et næsten første års u19 hold vi har, og det mærker man godt, de skal lige vende sig til det er helt andre regler, der gælder på det her hold, i forhold fra de forskellige u17 hold de kommer fra, tror de har fået sig et kultur chok, men de virker så småt, til at være kommen sig over chokket og træner super godt. Vi må sige vi fik at føle i vores første kamp, mod Hobro, hvor vi fandt ud af, at er man ikke klar fra start på det her niveau, så står der sku 2-0 efter 1. 1/2 minut. Der skal så siges Hobro's spiller er næsten kun anden års spiller og mange af dem, træner op til flere gange om ugen, med Hobro's Superliga mandskab, så ingen tvivl om det var et super stærkt hold vi mødte. Resultatet kunne vi godt have formindsket, ved at være mere skarp på vores egene chancer. Det var også noget helt andet vi så fra spillerne mod VKS Aarhus, ved godt det også var et helt andet hold, men den sejr var så vigtig for spillerne, og de kæmpet super for at få den i hus.! Vi har selvfølgelig også nogen anden års spiller, som forstår at sætte dem lidt på plads og så sandeligt også få dem helt op på niveau, og det er jo også det det handler om, fodbold er jo som bekendt en holdsport, hvor individuel lækkerier er godt og flot, men mange gange kan man det kun, fordi man har et hold bag sig, ingen hold er stærkere end det sværeste led, og den er værd at huske på, for har vi en der ikke præstere på dagen, kan man som hold løfte ham op.

Cheftræner Benjamin Debel, kender selv til mange af spillerne som han også har spillet med eller mod på Skibet's hold, og den kun 19 årigt Cheftræner glæder sig vildt til kampen på lørdag, og lover en kamp med intensitet og spænding for alle pengene.

U19 Liga 1 håber på kæmpe opbakning, i Skibet på lørdag kl.14.00.