Ny trænerkabale skærper niveauet for VB's ungdomshold

image Allan Dvinge
Peter Lund
22. januar 2017 kl. 18:12

Vejle Boldklub står midt i en rivende udvikling på alle parametre. Det har medført at den seneste måneds tid er blevet brugt på at få hele trænerkabalen til at gå op i klubben.
Allan Drost og Peter Flies valgte at takke i klubben efter at have haft ansvar for U15-holdet. Derudover stoppede Steffen Bendixen efter mange års tro tjeneste som T+ træner.
For at dække ind for afgangene er der både kommet nye dygtige trænere ind samt rykket rundt på de trænere, der allerede var i klubben på forhånd.

T+ trænerposten samt den nyoprettede K+ trænerstilling er blevet besat af Allan Dvinge, som kommer til fra en stilling som cheftræner for Odders 2. divisionshold. Allan har DBUs A-licens og vil være med til at forme talentudviklingen både på spiller og trænerfronten. Allan vil desuden være med til at styrke samarbejdet mellem VB Alliancen og moderklubben. Han er den første ansættelse på tværs af de to organisationer. Læs mere om ansættelsen af Allan Dvinge HER

På holdtrænerfronten er Anders Paulin blevet forfremmet fra U13 til U15 cheftræner og overtager dermed Allan Drosts tidligere stilling. Anders Paulin starter i 2017 på A-træneruddannelsen og vi ser meget frem til at følge Anders’ arbejde med U15 drengene. Anders får som assistent Christoffer Vandal. Christoffer bliver rykket op fra U14 holdet.

På U13 bliver Thomas Graabæk dermed cheftræner for årgang 2004. Thomas har det seneste halve år arbejdet meget tæt sammen med Anders Paulin på årgangen, og de to har udviklet årgangen meget flot. Ny assistent på U13 holdet bliver Peter Lund, som rykkes op fra en stilling som U11 cheftræner. På årgangen kommer desuden Mathias Rasmussen ind som Vest 2 træner. Mathias kommer fra samarbejdsklubben Sole IF, hvor han senest har trænet U19.

Ny cheftræner på U11 bliver Mathias Thomsen, som efter en pause som træner nu tager udfordringen op med de bedste U11 drenge i VB. Mathias har trænet mange forskellige aldersgrupper tidligere og klubben har stor tiltro til, at Mathias vil fortsætte den store udvikling som årgangen har været igennem.