Nyt fokus på U9-årgangen i Vejle Boldklub

Peter Lund
19. februar 2015 kl. 18:14

U9-årgangen (2006) træder med øjeblikkelig virkning ind i det set-up, som hidtil har været for U10-U12.

Det sker dels for at imødekomme licenskrav fra DBU, og dels for at skærpe fokus på talentudvikling, attraktive rammer og øget tiltrækningskraft.

Ændringen betyder i første omgang, at Mickey Alexander Nagel tiltræder som cheftræner på U9-holdet, som derved får tilført trænermæssig kapacitet og øget bevågenhed.

Leder for U9-U12 Rasmus Good fortæller:

”Ved at indlemme U9-årgangen i U10-U12 set-uppet i Mikroakademiet, får vi nu muligheden for på et endnu tidligere tidspunkt at fokusere på spillernes træning og udvikling, så den falder ind i den røde tråd i talentarbejdet helt op til U19-holdet. Derudover er der ingen tvivl om, at der allerede fra U9-årgangen er stor efterspørgsel på et målrettet og spændende træningsmiljø, så det er jeg glad for, at vi nu kan efterkomme.”

Den nuværende træner for årgangen, Thomas Foged, kan fremadrettet koncentrere sig om rollen som holdleder:
”Jeg hilser det nye tiltag meget velkomment. Der er ingen tvivl om, at den nye bestyrelse og ikke mindst Rasmus er i gang med at skabe nogle fantastiske rammer for udviklingen af Mikroakademiet. Jeg håber samtidigt på, at tiltaget vil skærpe lysten til at melde sig ind i Vejle Boldklub. Der er ingen tvivl om, at vi nu kommer til at indgå i et attraktivt miljø, og det budskab skal vi ud og have solgt, så vi også på spillersiden kan udvikle os endnu mere.”

Mickey har første træningsdag for U9-holdet d. 25. februar – vi glæder os til at byde ham velkommen.