Optakt til U19 Vest opgør mod VSK Aarhus

Oliver Lundgaard, Peter Lund
19. oktober 2016 kl. 21:29

Efter en uges kamppause møder Vejle Boldklubs U19 andethold, VSK Aarhus på hjemmebane i VB Parken nu på søndag d.23/10 kl.12:00.

Vejlenserne kommer til opgøret med 2 nederlag i bagagen efter en ellers flot stime på 4 sejre i træk hvor holdet bla. slog ærkerivalerne fra FC Fredericia med 4-2.

Vejle Boldklub’s U19 vest cheftræner Kim Hansen ser frem til opgøret, som kan have betydning for oprykning til 2.division til foråret:

- Kampen på søndag mod VSK Aarhus bliver den vigtigste og sikkert den sværeste kamp i sæsonen, vi har begge hold brug for point.

Vi skal virkelig give os 120% og finde vores top niveau frem, alle skal virkelig step op og give alt i sig.

De første 30 min mod Odder spiller vi super godt sammen, har Odder hvor vi gerne vil have dem, kommer til chancer men vores akillessene hele sæsonen er vi ikke får den ind, på de vanvittigste mega chancer vi har haft. Odder kommer ikke til chancer de første 30 min ikke engang tæt på. Vi lukker dem ned på fornemmeste vis, og gør de fleste ting rigtig, det spil skal vi bare have frem i hele kampen mod VSK, samtidig med at vi bare skal få scoret på vores til tider kanon store chancer, og selvfølgelig sørge for de får så få, chancer i kampen som muligt.

Oliver Paulsgaard og Oliver Lundgaard, som begge var med i deres sidste møde mod VSK Aarhus udtaler sig følgende omkring den vigtige kamp på søndag:

- Vi skal have spillet frem igen som vi havde mod Fredericia og AGF/Viby, så skal vi nok få de 3'point. Vi har en god offensiv som også ses på vores målscore, så det kræver også at defensiven hænger godt sammen. Samtidig skal vi virkelig vise at vi er et tophold, og vise at vi virkelig vil sikre den oprykning til 2.division - vi skal ud og give alt det vi har i 2x45 min.

Begge spillere slutter at de håber på en rigtig god opbakning, som de begge har været meget tilfredse med til de sidste hjemmekampe.

U19 mandskabet spillede mod VSK Aarhus i 4. runde og der endte kampen 2-1 til hjemmebane holdet, på trods af chancer og et ellers flot pauseresultat på 0-1 til VB’s U19 mandskab.

Truppen udtages efter torsdagens træning. Både trænerstaben og spillertruppen, håber på en at folk vil tage et smut forbi VB Parken søndag formiddag og støtte dem, da holdet med en sejr og dermed 3 point kan være meget tæt på at sikre sig oprykning til forårets 2.division.

U19 Vest:

Søndag d.23 oktober - kl.12:00.

VejleB - VSK Aarhus.

VB Parken, Hellumvej 9 7100 Vejle.