Se billederne fra U16 holdets finalesejr

Peter Lund
08. april 2015 kl. 14:36

Vejle Boldklubs U16 drenge vandt mandag eftermiddag Scandic Elite Tournament. Et stævne, hvor VB havde inviteret klubber fra Norge, Sverige, Finland og Danmark.

Efter 3 overlegne sejre og en målscore på 13-3 i det indledende gruppespil var der lagt op til et brag af en kamp mod norske IK Start, som havde vundet den anden pulje.

Det var to meget jævnbyrdige hold, der tørnede sammen og kampen skulle også helt ud i straffesparkskonkurrence før der blev fundet en vinder.

I ordinær tid endte kampen 2-2 men straffesparkskonkurrencen blev vundet med 4-2.

Vejles andet mål i ordinær spilletid blev sat ind på straffespark af anfører Arbnor Mucolli, som dermed også blev turneringens delte topscorer sammen med Håkon Hansen fra IK Start. Begge scorede 5 mål i turneringen.

Turneringens bedste spiller skulle også findes hos finalemodstanderen. Det blev nemlig IK Starts Stanley Anaebonam.

Til at overrække trofæer til vinderne var Vejle-legenden Allan Simonsen.

I galleriet nedenfor kan du se alle billeder fra den store triumf.