U10 drengene vandt Middelfart Sparekasse Cup

Peter Lund
22. maj 2016 kl. 19:08

Søndag deltog Vejle Boldklubs U10 drenge i Middelfart Sparekasse Cup i Hedensted. Stævnet blev afholdt i forbindelse med majfesten i Hedensted.

Der var lagt op til et spændende stævne, hvor VB i det indledende gruppespil var kommet i pulje med Bredballe, Tjørring og Stensballe.

Dagens første kamp blev vundet 3-1 over Bredballe efter en kamp uden det flotte spil, men fyldt med en masse fight. Drengene havde momentum da de så skulle møde Tjørring. VB drengene startede fint ud med to store chancer. Det var dog Tjørring der stod for første mål, og derefter overtog de spillet. Tjørring vandt fortjent 2-0. Det betød at VB drengene SKULLE slå Stensballe med minimum to mål for at gå videre til semifinalen. Det så svært ud, da Stensballe blot havde lukket et mål ind i deres to kampe, og de normalt er kendt for en kompakt defensiv. VB drengene gik dog professionelt og roligt ind til opgaven og efter bl.a. et super langskudsmål trak de den nødvendige 2-0 sejr hjem. Dermed fik holdet andenpladsen i gruppespillet og skulle derfor møde den anden puljes vinder.

Semifinalen kom til at stå mod hjemmeholdet Hedensted. Det var to hold, der forventede en finaleplads, men trods en på papiret svær modstander voksede drengene med opgaven og cruisede sikkert en 3-0 sejr hjem. Dermed stod finalen mod det eneste hold, der havde været i stand til at slå VB - nemlig Tjørring.
Der var lagt op til et brag af en kamp, men igen løftede holdet deres niveau og pillede Midtjyderne fra hinanden. Efter flere fine mål og en enorm fighterindsats kunne VB drengene dermed kalde sig for vindere af stævnet med en finalesejr på hele 3-0 - noget af en revanche.

Samlede oversigt over resultater:

Gruppespil:
VB - Bredballe 3-1
VB - Tjørring 0-2
VB - Stensballe 2-0

Semifinale:
VB - Hedensted 3-0

Finale:
VB - Tjørring 3-0

Deltagende spillere til stævnet:
Mads Foged
Oliver Kjær