U10 sluttede Young Guns League af med manér

Peter Lund
15. juni 2016 kl. 20:42

Drengene på årgang 2006 har været igennem en enorm udvikling igennem hele sæsonen 2015/16. Siden starten i august er mange ansigter faldet fra og mange nye er kommet til. Dog har det generelle billede været, at niveauet hele tiden er blevet hævet både til træning og kamp.

Onsdag aften skulle drengene så slutte deres eventyr i Young Guns League af med en udekamp mod Vinding SF. Puljesejren var allerede sikret weekenden før med en udesejr over Gauerslund IF, men drengene slog fra start fast, at de ikke ville være tilfredse med andet end sejr. Det ville nemlig betyde, at de gik igennem puljespillet med rene sejre og en meget pæn målscore.

Fra start var det de rødblusede der sad på spillet. De skabte mange chancer, men den sidste skarphed foran kassen manglede. Fælles for alle drengenes præstation var dog, at de tog opgaven til sig med tålmodighed og mod. Trods at det meste af kampen foregik med spil foran Vindings målfelt var det en lang dyb bold, der skulle sætte gang i målscoringen. Det første mål lettede presset fra drengene og en masse hurtige og kloge aktioner betød at pausestillingen var 3-0 til VB.
I anden halvleg fortsatte kampbilledet. Massivt pres mod Vindings mål og en solid indsats i presspillet når VB tabte bolden. Tempoet faldt en smule, men det var stadig muligt for drengene at spille igennem et Vinding hold, som endda satte en ekstra mand på banen. To fine mål i anden halvleg betød at VB tog derfra med en 5-0 sejr. Alt i alt var det en rigtig god præstation hele vejen rundt.

Dermed kunne jublen bryde løs og VB'erne sluttede på en klar førsteplads med rene sejre i Pulje B i Young Guns League, som efter sommerferien bliver til Golden League, der er administreret af DBU.

U10'erne er dog ikke helt færdige med sæsonen. Lørdag tager holdet til Wunderelf Cup i Herning og søndag spiller de sidste 5-mands kamp i DBU turneringen. Derefter venter kun VB Cup, som slutter hele sæsonen af.

Resultater fra Young Guns League i foråret 2016:
VB - Bredballe IF 2-0
Dalby GF - VB 2-4
VB - Kolding Boldklub 2-0
VB - Egebjerg/Gedved 7-3
Gauerslund IF - VB 1-4
Vinding SF - VB 0-5

Spillere brugt i Young Guns League (i parentes deres oprindelige KUV klub):
Mads Foged (VB)
Oliver Kjær (Bredballe IF)
Benjamin Fransberg (Løsning IF)
Kristian Jakobsen (Engum UI)