U11 vandt Vinding Cup

Peter Lund
01. maj 2015 kl. 19:53

U11 drengene vandt på flotteste vis Vinding Cup 2015!

Holdet var kommet i pulje med Silkeborg IF, Brandrupdam og Højby.

Den første kamp i puljen endte med en 3-2 sejr over Silkeborg IF. Drengene viste rigtig flotte takter, men der var dog plads til forbedring. Silkeborg var en stærk matchning men VB trak det længste strå.

I anden kamp skulle Brandrupdam vise sig at være en let modstander. Kampen blev vundet 4-1 og VB havde derfor lagt sig i en yderst favorabel stilling før sidste puljekamp.

Dog skulle der komme ridser i lakken på den ellers suveræne stil de havde lagt ud med.

Efter pauseføring på 3-1 lullede VB-holdet sig selv i søvn og endte med at tabe 6-4 til Højby. Puljen blev dermed vundet på indbyrdes opgør efter Silkeborg havde kørt Højby og Brandrupdam over.

I finalen ventede Gauerslund IF, som så ud til at skulle blive en meget svær modstander.

Drengene kom dog med en decideret mandfolkepræstation og satte sig fysisk fuldstændig på kampen. De lagde et voldsomt højt pres og Gauerslund blev ikke tilladt at lave 4 sammenhængende afleveringer. Stort set alle nærkampsdueller blev vundet på ren vilje af VB-drengene og dermed endte det, der på forhånd lignede en tæt finale, med en decideret nedsabling på 3-0. Således havde VB vundet Vinding Cup 2015.

Drengene skal have stor ros for en fremragende indsats hele dagen igennem!

Til at overrække den flotte pokal til Vejle Boldklub var VB's 1. divisionsspiller Ole Bisp, som i sine tidlige fodboldår slog sig ud i Vinding.

TILLYKKE DRENGE!