U14 vinder stærkt besat stævne ved Hamburg

30. april 2017 kl. 21:12

Vejle Boldklubs U14 drenge har i weekenden deltaget i Supercup Buxtehude lige syd for Hamburg hos værtsklubben JSG HAI.

Flere store modstandere var inviteret til stævnet og der var derfor lagt op til hård matchning for drengene. Blandt deltagerne fandtes Hamburger SV, Legia Warszawa og Hannover 96.

Drengene blev fredag aften indlogeret hos lokale værstsamilier, som skulle sørge for mad og husly til drengene weekenden over.

Den indledende pulje om lørdagen vandt VB drengene efter 4 sejre og 1 uafgjort. De fire sejre kom mod Fortuna Düsseldorf (1-0), FC Magdeburg (3-0), JSG HAI (5-0) og FC St. Pauli (6-2). Det eneste pointtab skete imod Hannover 96 (0-0) i en kamp der ellers burde være faldet ud til VBs fordel baseret på spil og chancer.

I slutspilspuljen om søndag, "Champions League", hvor de tre bedste hold fra hver pulje blev parret skulle VB møde Alemannia Aachen, JSG HAI U15 og Legia Warszawa. Vejle trak 4 point med over i slutspilspuljen, da det var St. Pauli og Hannover, der tog hhv. 2. og 3. pladsen i den indledende pulje.
Både JSG HAI U15 og Legia Warzawa havde også taget 4 point med over i slutspilspuljen og der var derfor lagt op til en tæt pulje.

Efter en 1-0 sejr over Aachen og en stærk 4-0 sejr over JSG HAI U15 var der lagt op til puljefinale mellem Legia Warzawa fra Polen og Vejle Boldklub. En uafgjort ville være nok for VB, da de gik ind til kampen med en bedre målscore. Det var polakkerne bevidste om og kom med rigtig meget power og fysik. Vejle drengene stod dog imod og med en ihærdig indsats og et 0-0 resultat kunne den store pokal tages med hjem til VB Parken.

Vejle Boldklub sluttede altså stævnet ubesejret og med en målscore på 20-2 var der ikke tvivl om at det var det stærkeste hold, der løb med guldet.