U16 Vest 1: Optakt til weekendens kamp mod FC Fredericia samt interview med Noah Weng

01. april 2017 kl. 21:12

Kampoptakt: FC Fredericia vs. Vejle Boldklub, U16 Drenge Vest 1 Pulje 452

For første gang i knap 3½ år mødes Vejle Boldklub og FC Fredericia i en gældende turneringskamp i årgang 2001. Man skal helt tilbage til d. 13. oktober 2013 for at finde det seneste møde mellem de to klubber i denne årgang. Det var i hvad der på daværende tidspunkt hed U13 Mesterrækken og det var den højest rangerede række i U13-regi. Kampen dengang endte med en 6-2 sejr til Vejle Boldklub og var med til at sikre Vejle Boldklub en puljesejr det efterår.

FC Fredericia har spillet én turneringskamp indtil videre dette forår. Det foregik på udebane mod IF Lyseng/AGF på udebane, hvor aarhusianerne nappede en 5-2 sejr. Der sker meget fra U13-tiden til U16-alderen, så det bliver klart spændende at se, hvordan de to hold står til hinanden efter 3½ år siden seneste møde. Kampens spilles i KFUM Parken, Randalsvej 29 7000 Fredericia, med kampstart kl. 11.00.

Kampens dommer bliver Lars Sørensen og der forventes en temperatur på 10-12 graders varme med en let vind undervejs. For de som er forhindret i at møde op og se kampen i egen person, vil der være mulighed for at følge med på LIVESCORE inde på DBU.dk under kampen og app’en KampKlar, ligeledes under kampen.

Interview med Noah Weng

I forbindelse med optakten til denne kamp, kommer her et spillerinterview med Noah Weng fra Vejle Boldklubs U16 Drenge Vest 1 trup – kom lidt tættere på ham og læs om hans forventninger til weekendens opgør:

I: Noah, I skal spille tredje turneringskamp mod FC Fredericia i morgen, lørdag d. 01/04-17, i U16 Vest puljen. Dine forventninger til dig selv i den kamp, kan du fortælle lidt omkring det?

Noah: Jeg vil rigtig gerne score et mål og hvis det ikke sker, så skal jeg gerne lave en assist.

I: I har spillet to kampe i turneringen hidtil. Hvis du skal reflektere lidt over de to kampe, hvad er dine tanker så?

Noah: Jamen altså, spillet synes jeg har kørt godt, selvom det er en forholdsvis ny opstilling vi ikke har prøvet så meget før, så spiller vi godt og… Ja, vi får jo scoret en del mål, som eksempelvis mod Dalum IF i seneste kamp. Så det går jo meget godt.

Opadgående formkurve

I: I optakten til den seneste kamp, nævnte trænertemaet at du er en spiller, der har en opadgående formkurve. Hvordan ta’r du det? Ta’r du det som et pres på dig selv, om at du skal lægge mere på dit spil eller bliver det brugt som motivation, for at fortsætte i samme spor?

Noah: Jeg tager det ikke rigtig som noget pres. Jeg tænker ikke så meget over det, men spiller det bedste jeg kan og gør det så godt som muligt. Men selvfølgelig er det dejligt at få at vide, at man ligger i en opadgående formkurve. Det giver jo lige lidt ekstra selvtillid, når det kommer til kampene.

Siden sidst og forventninger til opgøret

I: Research viser, at det er 3½ siden, at årgangen mødte FC Fredericia i en gældende turneringskamp. Kan du huske noget fra den seneste kamp mod netop FC Fredericia?

Noah: Jeg var ikke med til den sidste kamp dengang, men jeg husker at vi vandt (6-2). Jeg blev sparret i den kamp ift. en anden kamp som skulle spilles.

I: Når det er så langt tid siden, at man har mødt en given modstander sidst, hvad kan man så forvente af denne kamp?

Noah: Uha, altså jeg så at IF Lyseng/AGF vandt over FC Fredericia. Men jeg tror, at de har oppet sig siden sidste gang vi mødte dem.

I: Hvad tror du at tilskuerne kan forvente sig af lørdagens kamp?

Noah: En masse mål fra Vejle Boldklub :-)

Græsbane

I: Sidste punkt i interviewet – græsbane. Rygtet vil at kampen skal afvikles på en græsbane i morgen. Hvad er dine tanker omkring det?

Noah: Det er jo ikke ligefrem en fordel for os. Jeg tror, at Fredericia har tænkt over det og sagt at vi skal spille på en ”mark” eller hvad det kan være og måske kunne få en lille fordel gennem det. Men ellers så tænker jeg ikke så meget over det og det tror jeg heller ikke at de andre spillere herfra gør. Jeg tror mest af alt, at vi tager det som det kommer.

I: Tak for interviewet.

Noah: Det var så lidt.