U19 Vest nederlag på Djursland

image På billedet ses U19 mandskabet til kampen mod FC Djursland i lørdags.
Oliver Lundgaard
31. oktober 2016 kl. 19:02
Spændende oprykningsdrama til forårets 2.division mellem VejleBU19, VSK Aarhus og IF Lyseng.

Lidt fra U19 Vest's opgør i lørdags mod FC Djursland på udebane.

I en intens kamp mellem puljens nr.7 FC Djursland og nr.4 VejleB skulle vise sig at blive en meget lige kamp men en kamp hvor de kæmpe chancer igen opstår dog hvor vi igen ikke kan få scoret.

Vejle Boldklub's U19 Vest cheftræner Kim Hansen udtaler følgende efter nederlaget på 2-0 på Djursland:

Vi kommer til Djursland med godt mod, har god lyd på under opvarmningen, lige udover Djursland gør os opmærksom på de har Jyllandsserie spiller med, om det ryster os lidt eller det var den vilde blæst vi havde, er svært at sige.

Vi kommer godt fra start ligger presset på dem, spiller bolden super godt rundt, og efter 10 min. Burde der have stået mindst 0-3 i vores favør, jeg ved det lyder som en kliché men vores  kæmpe afbrænder kamp efter kamp, forfølgere os igen i kampen mod  Djursland, det er simpelhen for vildt, det er som en ond drøm uge efter uge. Vi har det svært på deres lange bolde, hvor vi i forsvaret tit bliver overløbet, tager de forkerte beslutninger og Djursland spiller ikke på meget andet, ind lange bolde, udover at de træk tiden fra det minut i første halvleg de kom foran, og desværre fik de love til det.  Målet til 1-0 var netop en hurtig omstilling på en lang bold hvor vi har mistet bolden oppe ved deres felt, hvor vi simpelhen ikke sidder tæt på manden eller går til ham men løber ved siden af, og slipper opdækningen inden foran mål også står der 1-0 så let.! Vi går til pause desværre bagud 1-0 hvad der ikke er fortjent. Men det er nu engang dem der laver de fleste mål der vinder en fodbold kamp, og der tæller fortjent ikke, derfor taber vi kampen 2-0. Så kan vi ikke bruge, alle vores kæmpe chancer og boldbesidelse på godt 70 % til noget, når vi ikke formår at sparke den i kassen. Frederik Nørgaard disker op med, nogen store redninger og kan ikke gøre noget ved de to mål. Det sætter os i en meget svær situration, op i mod de sidste to kampe, mod Viby og Fredericia, Fredericia har ikke tabt en kamp siden vi slog dem 4-2 i VB- parken midt i September måned. Men vi holder modet oppe, tror på vi kan løse denne her, svære opgave som et hold.

U19 mandskabet spiller kamp igen på søndag d.6/11 på hjemmebane i VB Parken mod puljens nr. 3 AGF/Viby, som kommer til opgøret, hvor de ikke har det store at spille om, hvor vi derimod med en sejr kan afgøre puljen og sikre oprykning, hvis VSK-Lyseng kampen lørdag eftermiddag ender uafgjort.

Sidste møde mod AGF/Viby endte med en udebane sejr på 1-2 til U19 mandskabet.

Vi træner hårdt hele ugen igennem til træning, og det er et helt andet U19 mandskab som går ud til kampen på søndag, nu skal den pulje afgøres!

U19 Vest:

VejleBU19 - AGF/Viby