VB U12 drenge nupper både 1., 2. og 3. plads til Viborg Futsal Cup

Malte Skau
08. januar 2017 kl. 14:53

Lørdag d. 07/01-17 indledte Vejle Boldklubs årgang 2005 kalenderåret med at deltage i det stærke Viborg Futsal Cup. Drengene har holdt julepause siden d. 17/12-16, så det var lige på og hårdt uden træning i perioden op til. VB stillede med ét hold i række 2 og to hold i række 1.

Delt førsteplads VB3 i række 2

Række 2 blev afviklet fra morgenstunden, hvor VB3 deltog. Der var syv hold i rækken, så det hele blev afgjort i en pulje, hvor alle spillede mod alle.
Det blev resultatmæssigt en skidt indledning på stævnet, hvor det startede med ét point i to kampe. Det var en noget bitter smag i munden, da spillet var til mere.
Træner Mickey Nagel holdte dog fast i sin tro på egen spillestil og fortalte drengene, at der ikke andet for, end at vaske tavlen ren og starte forfra. Tro på egne evner og fortsætte ufortrødent i samme spor - det blev derefter til 10 point i de sidste fire kampe.
Det var nok til en delt førsteplads sammen med HEI-2: Begge hold fik 11 point og en målscore på +4.
Indbyrdes var begge hold også lige efter en 1-1 kamp i starten af stævnet – det betød, at HEI løb med den samlede sejr, grundet flest scorede mål
Rigtig god indsats af drengene, der fightede kanon og spillede rigtig fin fodbold.
Flot andenplads – ét mål fra stævnesejren i række 2.

Både VB1 og VB2 i finalespillet i række 1

Efter at halvgulvet var varmet godt og grundigt op i løbet af formiddagen, startede række 1 sin afvikling tidlig eftermiddag.
Her deltog Vejle Boldklub som eneste klub med to hold, mod lutter førstehold fra de andre deltagende klubber – det blev en stor triumf for alle drengene, da begge hold endte i finalespillet, med Morud IF som det sidste finalehold.
Både VB1 og VB2 vandt deres indledende puljer og i mellemrunden fortsatte stimen med to mellemrundesejre inden finalespillet kom.
Det var her yderst tæt på at blive både til 1.- og 2. plads til Vejle Boldklub, men stolpen stod i vejen to gange, da VB2 tabte kampen om sølvpokalen med 0-1 til et godt kæmpende Morud IF.
VB1 vandt stævnet med en samlet målscore på 20-1.
Meget flot indsats af samtlige drenge og en solid bekræftelse af den bredde talentmasse, som årgangen indeholder.

Tak til arrangøren for et rigtig godt futsalstævne

Der skal lyde en stor tak til arrangøren Eastside Viborg og deres ”Soccermom” Lone Sørensen for et rigtig godt afviklet stævne.