Vejle boldklub U 16 Vest 1 kunne ikke sænke Skibet

15. maj 2017 kl. 11:06

Vejle Boldklub U16 Vest 1 kunne ikke sænke Skibet

Fredag d. 21. april var der lokalopgør i pulje 452, da Vejle Boldklub tog imod Skibet IF i U16 Vest 1 puljen. Holdene i de to årgange havde ikke mødt hinanden i en turneringskamp, siden de var i pulje sammen som U13 Mesterrække. Hjemmeholdet kom til kampen med fire sejre i de første fire kampe, mens udeholdet kom med en stor succesoplevelse i bagagen, efter de fire dage forinden havde besejret IF Lyseng/AGF 3-1.

Som det altid er med lokalopgør, var der god nerve på og der var mødt mange tilskuere op fra begge hold ved kunstgræsbanen ved Vejle Idrætsefterskole, hvor kampen blev afviklet i kraftig vind.

Første halvleg

Hjemmeholdet var dominerende med bolden fra kampens start. Udeholdet stillede sig langt tilbage, stod kompakt og ventede på et boldtab eller en erobring, der kunne give dem chancer på omstillinger. De første 10 minutter gav ikke de store chancer – et enkelt hovedstød over mål fra en VB’er og en afslutning fra Emil Sand, der ryger over mål, efter godt forarbejde af Villads Rasmussen.

I det 12. minut kom en af kampens største muligheder, da Noah Weng flot får sendt en afslutning af sted, som rammer undersiden af overlæggeren. Desværre for hjemmeholdet, danser bolden ud i åbent spil igen. Et kvarter senere kommer næste meget store chance, da Jonas Bisp bliver spillet fri i et gennembrud, men afslutningen går desværre ikke i mål. Et par minutter senere får Skibet IF deres eneste chance i første halvleg, da de får mulighed til skud efter en dårlig clearing af VB-forsvaret; skuddet bliver dog blokeret og chancen dør ud. Det lykkes VB at score før halvlegen, men dommeren underkender målet for offside.

Anden halvleg

Anden halvleg var tæt på en gentagelse af første halvleg – Vejle Boldklub på bolden, mens Skibet IF stod langt tilbage på egen banehalvdel og kæmpede alt hvad de kunne, for at holde nullet. I starten af halvlegen opstår der to store mulighed for at komme på måltavlen for hjemmeholdet: i det 43. minut får Alvin Huseinovic er god mulighed og i det 47. minut er Noah Weng fri til afslutning. Ingen af mulighederne giver dog et mål. Eneste mulighed til Skibet IF i anden halvleg er det frispark, der slås ind i feltet – det bliver dog sikkert grebet af målmand, Bjarke Ejlskov. I det 53. minut opstår der på ny en meget stor mulighed til VB, men bolden vil simpelthen ikke ind. I slutminutterne får Emil Sand tilkæmpet sig et frispark på kanten af feltet. Villads Rasmussen tager sig af det, men sparker desværre fladt i muren. Kampen ender som den startede, 0-0.

Efter slutfløjtet lød, og holdene havde sagt tak for kamp, kom Noah Madsen med følgende reaktion:

Reaktion fra Noah Madsen

I: Noah, I har netop spillet kamp mod Skibet IF – kan du give en kort beretning om din oplevelse inde på banen?

Noah: Vi starter fint med bolden i første halvleg og spiller bolden godt rundt. Vi får hermed skabt nogle gode muligheder, som vi egentlig dskal score på. Vi scorer desværre ikke, og i den anden ende har Skibet IF ikke rigtig nogle muligheder. Det er sådan, at det går, i førte halvleg.

Så kommer vi til anden halvleg, hvor vi igen har bolden rigtig meget og får skabt store chancer, men ikke kan sparke bolden ind. Her har Skibet IF ikke rigtig bolden – boldbesiddelsen er vel på 85/15 i vores favør.

I: Din egen præstation i dag – spiller midt-midt med både offensive og defensive forpligtigelser. Fortæl lidt om hvordan du befandt dig i den rolle.

Noah: Det gik meget fint, selvom modstanderen oftest var en mand i overtal i det område. Edmond og jeg løste opgaven fint, synes jeg. Vi fik vendt bolden fint og spillede generelt egentlig ret godt. Særlig fremadrettet fik jeg spillet nogle gode bolde.

I: Hvad kan I tage med videre frem mod til næste kampe, der kommer?

Noah: Vi kan tage vores spil med. Vi er gode på bolden og har den på egne fødder i langt det meste af kampen.

I: Hvis du skal fremhæve én af dine holdkammerater i dag, som du synes, gjorde sig særlig ekstra bemærket – hvem skulle det så være og hvorfor?

Noah: Det skal være Villads – han har nogle rigtig gode aktioner og er dygtig til at sætte sin back i spillet. Ligeledes kommer han frem til både gode indlæg og afslutninger.

Vejle Boldklub stillede med følgende spillere:

• Bjarke Ejlskov
  • Magnus Bisgaard
  • Mikkel Lindstrøm (KUV-klub Vinding SF)
  • Jakob Buhl (anfører) (KUV-klub Engum UI)
  • Jonas Bisp (KUV-klub Bredballe IF)
  • Edmond Kurshumliu
  • Alvin Huseinovic (KUV-klub Vejle FC/Skibet IF)
  • Noah Madsen (KUV-klub Jelling fS)
  • Villads Rasmussen (KUV-klub Skibet IF)
  • Thomas Iversen
  • Noah Weng (KUV-klub Engum UI)