Vejle Boldklub U16 Drenge Liga 1: Fører puljen med lutter sejre og semifinaleklar i pokalen

image september 2017
11. april 2018 kl. 22:34

Vejle Boldklubs U16 Liga 1 hold har fået en forrygende start på forårssæsonen. Det er blevet til 4 sejre ud af lige så mange mulige i DBUJylland turneringen, ligesom holdet har spillet sig videre til semifinalen i DBU’s pokalturnering.

I pokalturneringen startede holdet 2018 med, i 1/8 finalen, sikkert at besejre FB Fodbold fra U16 Liga 2 på udebane med hele 6-0.
Målscorer: Thomas Junge 1, Kasper Lange 1, Jonas Moos 1, Christoffer Simonsen 1, Mads Christiansen 1, Kasper Sommer 1.
I kvartfinalen tog VB drengene en kold tirsdag aften imod lokalrivalerne fra AC Horsens på VIES. Der var lagt op til et heftigt lokalbrag, og de unge VB’ere leverede varen med en koncentreret indsats i samlige 80 minutter. Her spillede de sig sikkert videre til semifinalen med en knusende 8-2 sejr.
Målscorer: Hans Høllsberg 1, Christoffer Simonsen 3, Anton Stage 4.

Første turneringskamp var ude mod Skanderborg - på en snevejrsdag sled drengene sig til en 2-1 sejr. Sæsonen var skudt i gang og de første 3 point var på kontoen.
Målsocorer: Lucas Nielsen 1, Christoffer Simonsen 1.

Næste kamp bød på AGF/Lyseng hjemme på VIES, og drengene fortsatte de gode takter. En hård og lige kampe endte med en 2-1 sejr til hjemmeholdet, hvilket bragte yderligere 3 point ind på kontoen.
Målscorer: Christoffer Simonsen 1, Mads Christiansen 1.

Næste udfordring var rækkens oprykkere fra Tarup/Pårup Idrætsforening, som kom på besøg på VIES. Drengene var klar fra start og med en stensikker 7-0 sejr kunne drengene holde påskeferie, som ubesejrede på førstepladsen.
Målscorer: Christoffer Simonsen 1, Hans Høllsberg 1, Mads Christiansen 3, Thomas Junge 1, Jonas Ussing 1.

Tirsdag aften skulle drengene så igen op imod lokalrivalerne fra AC Horsens, denne gang på AC Horsens’ hjemmebane. AC Horsens kom flyvende fra start og VB drengene var i modvind i mere end en forstand -efter 34 minutter havde AC Horsens bragt sig foran 2-0. Christoffer Simonsen fik dog reduceret til 1-2 før pausen. I anden halvleg havde drengene medvind og det skulle udnyttes – og lad det være sagt med det samme - det blev det.
I det 55. minut blev der begået straffe mod Anton Stage, som desværre misbrugt, men der skulle blot gå yderligere 5 minutter inden jublen kunne bryde ud blandt Vejle tilskurene, da Christoffer Simonsen udlignede til 2-2. Anton Stage ville 4 minutter senere også bidrage til festen, og med et brag at et langskud sendte han bolden forbi en sagesløs AC-keeper til stillingen 3-2. Anton Stage havde fået snørret støvlerne rigtigt denne aften i Horsens, for i det 70. minut sendte han endnu en gang bolden i det lange hjørne til 4-2, inden Mads Christiansen, 6 minutter før tid, lukkede og slukkede festen på Casa Arena med mål til 5-2.
En flot anden halvleg sikrede endnu 3 point til VB drengene, der som ubesejrede indtager en flot førsteplads i Ligaen.

Næste kamp for U16 Liga 1 er på søndag d. 15/04-18, hvor drengene tager imod formstærke TRIF hjemme på VIES kl 13.00.