Vejle Boldklub U16 Liga 1 vandt storsejr over Herning Fremad

12. august 2018 kl. 20:08

Søndag d. 12/08-18 kl. 15.00 dannede Vejle Idrætsefterskole igen kampplads for Vejle Boldklubs højest rangerende hold i årgang 2003. Efter at have slået AC Horsens 2-0 tidligere på ugen, var det denne gang tur til at bide skeer med Herning Fremad. Der har i optakten til denne træningskamp været oplyst, at det var herningensernes U17 Liga 1 hold, der var modstanderen – det var ikke korrekt, det var klubbens U16 hold, de stillede med til denne kamp.

Det stribede udehold fik kampens første chance efter ca. 12 minutter, da de på en omstilling efter et hjørnespark får en friløber. Keeper Magnus Nissen kommer dog flot ud og viser sine færdigheder i 1 vs. 1 situationen og redder flot!

Dette blev et wake-up call, da det rødklædte hjemmehold herefter sidder på alt resten af halvlegen. Det kaster tre må af sig – to gange af Reda Tariq samt én basse af Mikkel Kraul. Kraul var sammen med holdkammerat Frederik S. Sørensen med som gæste-spillere på U16 holdet i denne kamp for at give ekstra kamptræning til dem. Begge spillere optræder normalt i klubbens U17 afdeling.

I anden halvleg løb Herning Fremad tør for energi, mens at den rød-hvide VB-maskine kørte afsted for fulde drøn – et par gange lykkedes det udeholdet at få truet hjemmeholdets mål, men Vejle-defensiven var disciplineret og koncentreret og holdte deres anden clean sheet i streg. I den modsatte endte blev der scoret seks mål: Både Malte Bækgaard og Batughan Öksüm blev dobbelte målscorere i denne halvleg, hvor Mikkel Kraul igen fik nettet en gang til, således at VB fik 4 dobbelte målscorere i kampen. Tre spillere kunne efter kampen også skrive dobbelte assistmagere i deres referat til egen dagbog: Jacob Peetz, Simon Bjerrum Jørgensen samt Jonas Duedahl.

Det endte med en storsejr på 9-0 til Vejle Boldklub hvor hele 17 spillere kom i aktion i denne næstsidste træningskamp for årgangen før sæsonpræmieren i DBU turneringen.

1. min. 1-0 Reda Tariq (assist Simon Bjerrum Jørgensen)
  2. min. 2-0 Mikkel Kraul (assist Simon Bjerrum Jørgensen)
  3. min. 3-0 Reda Tariq (assist Sebastian Hansen)
  4. min. 4-0 Malte Bækgaard (assist Christian Jørgensen)
  5. min. 5-0 Batughan Öksüm (assist Jonas Duedahl)
  6. min. 6-0 Malte Bækgaard (assist Jonas Duedahl)
  7. min. 7-0 Mikkel Kraul (assist Jacob Peetz)
  8. min. 8-0 Jonathan Bro (assist Wilhelm Stage Olesen)
  9. min. 9-0 Batughan Öksüm (assist Jacob Peetz)

Vejle Boldklub startede med følgende spillere:

• Magnus Nissen
  • Mathias Andersen
  • Jonathan Bro /Anfører (Future Vejle klub Hover IF)
  • Wilhelm Stage Olesen
  • Sebastian Hansen (Future Vejle klub Engum UI)
  • Christian Jørgensen
  • Alen Merusic
  • Frederik S. Jørgensen (U17)
  • Simon Bjerrum Jørgensen
  • Mikkel Kraul (U17 - Future Vejle klub Juelsminde IF)
  • Reda Tariq

På bænken (alle indskiftet):

• Alexander ”GS” Sørensen (Future Vejle klub Bredballe IF)
  • Batughan Öksüm
  • Frederik Mølgaard (Future Vejle klub Skibet IF)
  • Jacob Peetz (Future Vejle klub FB Fodbold)
  • Jonas Duedahl (Future Vejle klub Bredballe IF)
  • Malte Bækgaard (Future Vejle klub Bredballe IF)

Trænere: Frank Rasmussen & Malte Skau

Næste træningskamp foregår tirsdag d. 14/08-18 kl. 16.40 i VB Parken, hvor VB U17 Liga 1 er modstanderen.

Første gældende kamp for holdet er søndag d. 19/08-18 kl. 16.00, hvor der i VB Parken fløjtes op til DBU turneringen mod FC Skanderborg.