Vejle Boldklub U16 Vest 1 tabte knebent topkamp mod IF Lyseng/AGF

19. maj 2017 kl. 08:00

Vejle Boldklub U16 Vest 1 tabte knebent topkamp mod IF Lyseng/AGF

Lørdag d. 29. april var der topopgør i pulje 452, da Vejle Boldklub på udebane mødte IF Lyseng/AGF på Lyseng Idrætspark i Højbjerg. Der var på forhånd lagt op til et brag af en kamp, med to hold som begge forventeligt ville gå efter sejren. Holdenes tilgang til kampen viste sig dog at være vidt forskellige.

Første halvleg

Hjemmeholdets rutinerede træner, Tino Hvid, havde instrueret sit hjemmehold til at stå dybt og kompakt i en 4-5-1 opstilling på egen banehalvdel og tålmodigt vente på at udeholdet lavede en fejl, så de kunne slå kontra. Det tog lidt fusen på VB-holdet, som havde forventet angrebsbold fra første fløjt. Hjemmeholdets plan lykkedes desværre én gang i første halvleg, hvilket var nok til at bringe dem foran 1-0 ved halvleg. VB havde ellers alletiders muligheder for selv at have bragt sig foran. I det 15. minut lykkedes det for Noah Weng, at fange målmanden for langt væk fra mållinjen, men hans pæne lob, endte lige akkurat over målet. Fem minutter senere fik Jonas Bisp erobret bolden i feltet og der var kun en forsvarsspiller mellem ham og keeperen, men chancen røg desværre ud i sandet. Den største chance tilgik dog Emil Sand, der blev sendt flot i dybden af Frederik Hollener. Sand sled sig fri af sin markeringsspiller og var fri til afslutning. Bolden røg dog akkurat ved siden af fjerneste målstolpe.

Anden halvleg

De første ti minutter af anden halvleg pressede IF Lyseng/AGF højt, hvorefter de valgte at stille sig tilbage igen. Anden halvleg var generelt chancefattig – det blev til én stor mulighed til hjemmeholdet, mens udeholdet have 3-4 muligheder. Desværre endte det med en måltørke for Vejle Boldklub. Frontangriber for de røde, Alvin Huseinovic, kom til afslutningerne, men hjemmeholdets keeper stod i vejen og i kampens døende minutter hev han en pragtredning frem, da VB pressede hårdt på.

En intens og lige kampe endte dermed med en kneben 1-0 sejr til hjemmeholdet og topstriden i puljen er atter helt åben.

Vejle Boldklub stillede med følgende spillere:

• Bjarke Ejlskov
  • Mikkel Lindstrøm (KUV-klub Vinding SF)
  • Jakob Buhl (anfører) (KUV-klub Engum UI)
  • Andreas Broe
  • Jonas Bisp (KUV-klub Bredballe IF)
  • Edmond Kurshumliu
  • Frederik Hollener
  • Alvin Huseinovic (KUV-klub Vejle FC/Skibet IF)
  • Noah Madsen (KUV-klub Jelling fS)
  • Noah Weng (KUV-klub Engum UI)
  • Emil Sand