Nye ansigter i Herresenior Serie 1 truppen

Benny Gylling
31. juli 2022 kl. 22:24

Meget spændende tilgang til Serie 1 truppen i Vejle Boldklub

Der er kommet tilgang fra lokale Vejle-drenge til klubbens Serie 1 trup. Dette glæder den sportslige ledelse, da klubbens trænere jo bliver belønnet for deres store arbejde i og omkring holdet og det setup, der er sat i gang. Målsætning er i første omgang at vende tilbage til Jyllandsserien.

De tre spillere kommer fra henholdsvis Fredericia FF og Hover IF, men er alle tre med en fortid i VB i deres ungdomsår.

Rasmus Villadsen (målmand) udtaler:

"Jeg har løbende holdt kontakten med Brian Rasmussen siden jeg stoppede på Hedensteds Danmarksserie hold, og hørte igennem ham, om projektet i VB. Efter en del samtaler med ham og Benny Gylling, var jeg egentligt overbevist om, at det var det næste, jeg skulle - og det har de første par uger kun givet mig ret i. Jeg håber det bliver fedt at følge!"

Emil Toft (midtbane) udtaler:

"Jeg har været utrolig glad for at spille i Hover IF, som også er min barndomsklub, men besluttede mig for, efter den overståede sæson, at søge nye udfordringer.

Jeg så Vejle Boldklub som en rigtig god mulighed, efter at have set flot pasningsspil samt offensiv fodbold fra dem i sidste sæson, hvor jeg spillede over for drengene i puljen. Derfor var det et naturligt valg for mig, da jeg blev bekendt med en form for interesse for mig fra klubben.

Jeg ser utrolig meget frem til at komme i gang!"

Jeppe Middelbo(midtbane/angriber) udtaler:

"Jeg har valgt VB grundet hele det setup omkring klubben og måden jeg er blevet lynhurtigt taget med i træningen. Hele staben omkring serie 1 holdet virker engagerede, og selve truppen er bred med ambitioner. Jeg glæder mig til at være en del af holdet. Jeg spillede i Skibet IF næsten hele min ungdom og de sidste par år som senior i Hover IF. Var omkring KUV i VB, da jeg var 12-13 år, så jeg har lidt kendskab til klubben."

Sportschef Benny Gylling: "Vi glæder os over i VB at vi igen begynder at være attraktiv for gode lokale spillere der gerne vil lidt mere. Ud over ovennævnte spillere har Batughan Öksüm fra vores egne rækker (U19 Liga) også valgt at fortsætte i VB. Vi ser meget lyst på efteråret, efter disse forstærkninger til truppen, og forventer da også vi skal spille med omkring oprykningen til Jyllandsserien."

Næste træningskamp er i VB Parken på tirsdag d.2/8 kl.18.30 mod Brande IF