3 årgange piger træner sammen

10. februar 2015 kl. 21:59
Træning Piger

Efter en velfortjent juleferie er Vejle Boldklub’s piger og kvinder startet op på træningen med fuld styrke. For at styrke vores piger og give dem de bedste muligheder for udvikling så træner U15M, U17M og 3F ligaen samme tid på kunstbanen. Dette er for at give trænerne mulighed for at rykke op og ned på pigerne, så de bliver udfordret i forhold til deres talent. Det betyder, at en hel del af pigerne rykker op og træner med holdet lidt ældre. Og det fungerer iflg. Jesper Søgård, cheftræner for 3F,  rigtig godt. Pigerne bliver presset lidt ekstra, og det har vist sig at flere piger er rykket rent fodboldmæssigt grundet dette tiltag.

Træningstider for de 3 årgange er:

mandag, tirsdag og torsdag kl. 17.45-19.15.

Nye spillere er mere end velkomne til at komme og træne med.

Dette tilbud har en ung spiller fra Kolind benyttet sig af. Janne Kildahl Brouer på bare 18 år tager turen fra Kolind til Vejle 2 gange om ugen for at træne med vores 3F-liga resten af februar måned. Til daglig spiller hun i Skovbakken. Hun blev spurgt, hvad der fik hende til at vælge Vejle Boldklub og hvad hun synes om at træne her:

”Mit valg stod mellem Viborg og Vejle. Det var de to klubber, hvor jeg måske kan forvente en del spilletid, så jeg kan opruste mine færdigheder som fodboldspiller. At det blev Vejle er en opvejning af bl.a. transportmuligheder og så det, at trods den lave gennemsnitsalder er det et hold som faktisk spiller rigtig godt. Intensiteten i træningspassene er højt. Desuden er pigerne super søde. Så jeg er glad for at være her.”