Vejle Boldklub: Seje U5-U8 Piger gjorde flot figur til DBU indendørs

20. januar 2019 kl. 17:47

Lørdag d. 19/01-19 var Vejle Boldklubs yngste piger afsted til DBU indendørsstævne i Rask Mølle. Det var en omgang alle mod alle, hvilket bød på fem gode kampe til pigerne.

Selvom det var et U8-stævne, så stillede pigerne i rødt og hvidt op med et noget ungt hold, der var blandet mellem U5-U6-U7-U8 piger; følgende seje fodboldtøser udgjorde truppen på dagen (fra venstre mod højre jf. holdbilledet):

• Clara Skau (U5)
  • Freja Linderoth (U6)
  • Olivia Graakjær (U6)
  • Anaya Hedeby Nielsen (U8)
  • Noa Marie Egly (U7)
  • Filippa Lorentzen (U7)
  • Clara Midtiby (U8)

De fem kampe blev spillet mod hhv. Bjert IF, Bramdrupdam GIF (to hold), FC Skanderborg samt Sabro IF. Flere af pigerne startede først til fodbold i sommers, men det var ikke til at se under kampene – samtlige piger kæmpede alt hvad de kunne og det var tydeligt for enhver, at alle havde givet, hvad de havde i tanken.

Ligeledes bør en stærk holdånd og godt kammeratskab fremhæves, hvilket også kan ses på holdbilledet fra dagen :-)

At udviklingen hos pigerne går den rette vej, kunne også måles undervejs. Da holdet første gang spillede indendørs tidligere på sæsonen, blev man ramt af et meget stort nederlag mod netop Bramdrupdam GIF – dette blev denne gang udvekslet til et smalt nederlag i en jævnbyrdig kamp.

Godt gået piger!