Klar sejr til VB Serie 2

Benny Gylling, Peter Lund
20. februar 2016 kl. 22:40

Vejle Boldklubs serie 2 havde besøg af NB 93 Århus lørdag eftermiddag.

Det blev til en sikker sejr i en kamp som godt kunne være vundet større.
Opgøret startede med tung Vejle dominans og vejlenserne var da også tæt på at score allerede efter 5 minutter, da Irfan Jakubi var alene med målmanden, men Århus målmanden reddede flot.

Vejle sad tungt på kampen frem til 32 min, godt styret af den centrale midtbane med Martin Kjartan, Jacob Esbensen og Mikkel Eriksen. Efter store chancer til VB, tog netop Martin Kjartan chancen fra 25 meter, bolden ramte underkant af overliggeren og Irfan Jakupi var over riposten og scorede sikkert.  Derefter gik VB lidt i stå og træk sig lidt tilbage og lukkede NB Århus ind i kampen.

Anden halvleg fortsatte NB Århus med lange bolde, og med en misforståelse i VB's forsvar blev til 1-1.

Efter dette mål sad VB på resten af kampen, midtvejs i anden halvleg lignede det en afgørelse da brandvarme Jacob Esbensen scorede et flot mål, men Vejle drengene ville mere end det og pressede højt, og det gav pote da Mathias Østergaard fandt en helt fri Irfan Jakupi, som scorede sit andet mål i kampen.

Det var en kamp som vi skulle vinde, siger en tilfreds træner, John Andersen. Vi var bedre og hurtigere på bolden, mod et fysisk stærkt hold, og fortsætter:

Positivt var det også, at vi spillede 90 min, med relativt højt pres uden at gå ned, det lover godt for fremtiden.

KAMPFAKTA:

Vejle Boldklub - NB 93 Århus   3-1  (1-0)
32 min.  1-0 Irfan Jakupi
57 min.  1-1