VBs herrer vandt igen igen - 10. sejr i træk

John Andersen, Peter Lund
24. april 2016 kl. 09:41

Denne gang gik det ud over Hedensted som blev slået med hele 4-1 trods at Vejle fik målmand Michael Thor udvist efter 20 minutter.

Allerede efter 4 minutter scorede VB til 1-0 efter et flot angreb sat igang af Emil Ladefoged, der fandt Christian Huno, som spillede Ilir Jakupi fri foran mål. VB havde stort spilovertag og spillede som et tophold. Og allerede i det 15. minut fandt Lasse Gude en fremstormende Mikkel Eriksen som scorede fladt i det lange hjørne.

Efter 20 minutter fik Hedensted en friløber, hvor dommeren mente at målmand Michael Thor tog med hænder uden for feltet. Det blev takseret til et direkte rødt kort - en kendelse mange ikke var enige i. Midtstopper Oliver Olesen gik på kassen og VB var 10 mand de næste 70 minutter.

Nu skulle der andre dyder frem som hårdt arbejde og godt kollektiv. Efter 28 minutter fik VB straffe, som Christoffer Egemo scorede sikkert på til 3-0. På halvlegens sidste chance reducerede Hedensted til 1-3

I halvlegen blev der rokeret lidt rundt på VB holdet så vi stod mere kompakt. Hedensted blev derfor lokket til lange bolde som VB nemt tog sig af.

Ilir Jakupi kunne efter 65 minutter score sit andet mål til 4-1 og lukkede dermed kampen.

Cheftræner John Andersens kommentar efter kampen:
"Jeg er mega stolt over drengene idag! Vi vidste det ville blive en svær kamp - mange spillere har spillet i begge klubber, så der var mere end bare point på spil, men vi havde det rigtige spændings niveau. Vi ville vinde denne kamp uanset hvad.

Vi var gode både individuelt og kollektivt. Vi har ting vi arbejder meget med i den daglige træning som lykkedes idag - specielt ved de 2 første mål, og så må jeg rose den ændringsparathed den enkelte spiller havde idag. 12 spillere under 20 år lover godt for fremtiden i Vejle Boldklub" slutter John Andersen.

KAMPFAKTA

1-0    Ilir Jakubi 4 min