Fatima Al-Ful tilknyttet VB's damer

Anne Thomsen
08. december 2015 kl. 16:56
Holdet har hentet ny spiller i Brøndby fra sæsonen 2016

Fra årsskiftet vil der være en ny spiller i 3f truppen. Det er den kun 22 årige offensiv Fatima Al-Ful, der har lavet aftale med Vejle Boldklub. Hun har en fortid i Brøndby IF, og hun kommer med stor national og international erfaring. På cv'et tæller bl.a. flere champions league kampe for BIF, og seneste landkamp er mod Finland for U23 landsholdet.

Fatima bliver pga. sine studier boende i København. Hun vil komme og træne hver torsdag, og så vil hun selvfølgelig spille kampene i weekenden. En gang træning om ugen er selvfølgelig ikke nok, så Fatima vil også træne med Brøndby IF.

Aftalen er kommet i stand efter godt samarbejde med cheftræneren i Brøndby, Per Nielsen. Det er også via vejviljen i Brøndby, at Fatima vil træne med den sjællandske trup to gange om ugen, og så som sagt træne i Vejle torsdag.

Fatima udtaler: "Jeg tager skiftet til Vejle dels for at få mere spilletid, og dels fordi jeg tror, at jeg kan være med til at løfte holdet. Og Vejle har jo spillet sig til slutspillet for første gang, så det bliver et spændende forår. Desuden får jeg mulighed for, i samarbejde med klubben og ikke mindst Jesper Søgård, at forsøge at skabe et mere professionelt miljø."

Vejle Boldklub forsøger sig med denne løsning, men det er dog ikke dermed sagt, at vores egne spillere skubbes i baggrunden. Klubben har det overordnede mål at udvikle vores egne talenter, så de kan træde ind i 3f truppen efterhånden, som de bliver klar til det.

Til sidst skal der lyde et velkommen i klubben til Fatima Al-Ful, som får nr. 10 på ryggen.