Karen og Sara Holmgård

Anne Thomsen
13. april 2015 kl. 21:25
To talentfulde U16 piger på Vejle's 3f hold

Der løber to unge meget talentfulde tvillinger rundt på grønsværen i VB parken. De går til daglig i skole på Vejle Idrætsefterskole. Derfor er det nærliggende at de har valgt at spille klubfodbold i Vejle. De hører egentlig ind under vores U17 piger, men eftersom de har så stort et talent, så er de kommet ind i 3f-truppen.

De to piger startede deres fodboldkarriere i Bording som 4-5 årige. Senere var de en tur omkring Ikast inden de landede i Silkeborg i sæsonen 13/14. Da de så skulle på efterskole, skiftede de til Vejle Boldklub.

Det var for de unge piger et stort spring, og det var en tilvænning med den meget fysik, der mødte dem. Men samtidig var de glade for at få mulighed for en sådan udfordring. Og resten af truppen har været søde til at tage imod dem.

Udover at spille i Vejle er de også en fast bestanddel af DBU's U16 landshold. Det giver dem en masse oplevelser, bl.a. har de i februar måned været i Dublin med ungdomslandsholdet for at deltage i turneringen UEFA Development Tournament.

For at få en hverdag med både uddannelse og sport til at gå op i en højere enhed er de kommet ind under Team Danmark. Det giver dem mulighed for at få timer udenfor skolen, ligesom de har lektielæsning under turene med landsholdet.

Deres fremtidsdrøm er at ende på kvindernes A-landshold. Den kortsigtede drøm er, at de efter VIES tager hjem til Bording og fuldfører en ungdomsuddannelse.

Men foreløbig er de en del af Vejle Boldklub, og de gør det super godt trods deres unge alder. Og vi kan så stå og nyde deres boldtalent på grønsværen. Der er ingen tvivl om, at de med deres fightervilje og disciplin nok med tiden skal få deres private og sportslige drømme opfyldt.