Nyt Kvindesenior Serie 2 hold

03. januar 2021 kl. 16:22

Nyt hold med "ny" træner er på menuen

I Vejle Boldklub vil vi gerne præsentere et nyt skud på stammen. For første gang i nogle år, så er der nu også et 2. hold på kvindeseniorsiden. Det skal der til, hvis du spørger den sportslig ansvarlige Lennart Lindsted:

"Vi skal bestræbe os på, at kunne tilbyde endnu mere til den enkelte end vi gør nu. På kvindeseniorsiden har vi brug for mere bredde, og det her første spadestik i den retning. Jeg har været i kontakt med en del piger, som rigtig gerne vil spille fodbold, men hvor det samtidig skal være foreneligt med gymnasiet, en anden videregående eller et arbejde som kræver megen tid.

Det skal også gerne sende et signal til de omkringliggende klubber. At vi vil være fremtrædende i Vejle Boldklub, og hvor vi fremadrettet skal kunne levere et bæredygtigt projekt på seniorsiden. Flere skal få øjnene op for Vejle Boldklub".

Til at styre tøjlerne er der omrokeret internt. Patrick Hornsey er den nye træner, og han kommer fra en assistent-rolle hos U18-pigerne. Da det er tanken, at en del U18-piger allerede nu rykkes til seniorerne, så er det en oplagt mulighed for både klubben og den nye træner:

"Jeg glæder mig rigtig meget til den ny sæson med vores nye serie 2-hold. Vi får en super trup af unge, dygtige og engagerede spillere, som elsker at spille fodbold. Vores målsætning er at skabe et hold med et inkluderende træningskultur der støtter og skubber hver eneste spiller. Der vil være fokus på udvikling så meget som muligt, men også til en nutidsspillers travle hverdagsliv. Vi vil gerne skabe et hold som spiller spændende fodbold, et hold som har det sjovt. Så må vi se hvornår det hedder serie 1".

Vi ser frem til endnu et hold til staben i Vejle Boldklub, samt et stort held og lykke til både pigerne og Patrick.