Nyt trænerteam til herresenior præsenteres

image Cheftræner Chris Hermansen & Assistenttræner Bjørn Møller-Jensen
30. november 2020 kl. 07:43

To nye ansigter præsenteres som hhv. cheftræner og assistenttræner hos VB Moderklubbens højeste rangerende herreseniorhold, som skal spille serie 2 i forårssæsonen.

Cheftræner Chris Hermansen

Cheftræneren er den tidligere professionelle fodboldspiller Chris Hermansen, som bl.a. nåede at spille hos Vejle Boldklub tilbage i sæsonen 2004/2005. Som aktiv nåede han at vinde danmarksmesterskabet med Herfølge Boldklub i 2000 samt pokalen året inden med AB. Herudover blev det til en tur i udlandet hos FC Køln tilbage i 1994.

Som serietræner har Chris ført Løsning IF fra serie 3 til serie 1 samt Fredericia KFUM fra serie 3 til serie 2, inkl. to gange playoff til serie 1.

Assistenttræner Bjørn Møller-Jensen

Som assistenttræner for Chris finder vi Bjørn Møller-Jensen. Som aktiv spillede han Jyllandsserie i Fredericia KFUM. Senest har Bjørn og Chris samarbejdet i selvsamme Fredericia-klub.

Herresenior-projektet

De to erfarne trænere er en del af det herresenior-projekt, der tidligere er blevet offentliggjort, som en del af Vejle Boldklub Moderklubbens herreseniorstrategi.

Målsætningen rent sportslig hedder Jyllandsserien til sommeren 2022, hvorefter fundamentet, til noget forhåbentlig endnu større, kan tænkes ind.

Dertil kommer en ambition om at starte et andethold op fra og med sommeren 2021, som skal være i serie 3 sommeren 2022.

Situationen i den nuværende spillertrup har budt på fire tilgange af tidligere VB’ere samt en enkelt afgang (grundet vedkommendes arbejdssituation).

Sportschefen beretter generelt om stor interesse for projektet.

Spørgsmål kan rettes til VB Moderklubbens Sportschef for drenge og herrer, Benny Gylling (26167449 & bg@vejleboldklub).