Opstart på 2021-sæsonen bliver påvirket af corona

30. december 2020 kl. 13:04

Kære VB´er

Når vintersæsonen genoptages d. 11. januar, bliver det desværre på andre vilkår end vi kunne ønske. Som I alle ved, fastholdes de nuværende corona-restriktioner som minimum frem til d. 17.1.

Det betyder, at vi som fodboldklub kun må træne i grupper af max. 10 (incl. træner). Og kun udendørs træning er tilladt.

Bestyrelsens holdning er, at vi (som vi har gjort gennem hele corona-forløbet) tilbyder fodboldtræning indenfor de rammer, som myndighedernes anvisninger giver os mulighed for.

Derfor opfordrer vi også til, at træningen genoptages som planlagt efter nytår. Det skal ske ud fra følgende rammer:

• Træningstiderne korrigeres, så der er pauser mellem træningerne. Dermed kan skift foregå uden at vi overtræder forsamlingsforbuddet. Træningstiderne SKAL overholdes. De reviderede træningstider er:
    • 16.00 - 17.30 (Det der normalt hedder 16.00 - 17.45)
    • 17.45 - 19.05 (Det der normalt hedder 17.45 - 19.15)
    • 19.20 - 20.45 (Det der normalt hedder 19.15 - 20.45)
  • Man har samme areal til rådighed til træning, som inden julepausen. Dette areal skal træneren opdele, så der max. er 10 personer (minimum én træner) i de enkelte zoner. Der skal være min. 2 meter mellem træningszonerne. Zonerne markeres tydeligt med kegler/toppe. Er man eksempelvis 22 spillere (og 3 trænere), skal der laves 3 zoner på arealet. Der er plads nok til at de enkelte zoner vil kunne overholde kravene om min. 4 m2 pr. person.
  • Er der ikke trænere/ledere nok til antallet af træningsgrupper, må man lave en rotationsordning mellem spillerne ift hvem der træner de respektive dage
  • Man må ikke veksle mellem træningszonerne til den enkelte træning. Heller ikke før og efter træning
  • Omklædningsfaciliteter/klubhusarealer vil være lukkede frem til d. 17.1. med mindre der foreligger en særskilt aftale om andet

Vi håber selvfølgeligt, at vi kun skal være underlagt de hårde restriktioner i kort tid, og ved godt, at situationen kræver en ekstra indsats fra alle parter. Det har vi løftet før, og det kan vi gøre igen.

Lad os håbe, at dette bliver den sidste store kamp mod coronaen.

Rigtigt godt nytår!

//Bestyrelsen