U13 Drenge Liga 1 i uafgjort lokalopgør mod AC Horsens

image U13 Drenge Liga 1
01. november 2019 kl. 06:53

U13-drengene spillede lørdag d. 26/10-19 mod AC Horsens på udebane. En kamp som VB havde godt styr på “næsten” hele kampen! Første Halvleg er en rigtig god halvleg, hvor alt lykkedes for de røde. U13 drengene viser sig dygtige i opbygningsspillet, hvilket gør at Horsens er sjældne gæster på bolden.

ACH laver et mål, hvor VB snorksover og ”De Gule” spiller den ind bag udeholdets bagkæde uden opdækning, hvilket bringer hjemmeholdet foran på trods af, at Vejle Boldklub haft 3-4 meget store chancer forinden.

Kort tid efter laver VB et godt mål efter mange flotte gennembrud, som også har været holdet tema i perioden op til denne kamp. Næste mål tilfalder igen drengene klædt rødt og hvidt og trykket fortsætter fra starten af anden halvleg. Det byder på tre meget store chancer som en velspillende AC Horsens keeper alle tager flot.

Efter 10 minutters spil i anden halvleg opstår der en kaosperiode i 10-15 min, hvor at ingen rigtig spiller fodbold og drengene bliver stresset. En periode som ikke var køn at overvære men en masse dueller. Det lykkedes for VB at komme ud af den periode og fokus kommer nu igen på at spille fodbold – dette giver en “100 procents” chance, som uheldigt bliver taget flot af AC-keeperen, lige efterfølgende laver Horsens et flot angreb og er tæt på at lave mål. Horsens får udlignet med knap ti minutter tilbage og kampen ender 2-2. Alt i alt en kamp, hvor man virkelig så et Vejle hold stråle og et hold som vil spille fodbold hele kampen igennem også trods udfordringer!

Vejle Boldklub stillede med følgende spillere:

• Jonas Østergaard
  • Mads Bonde (Future Vejleklub, Egtved IF/Ammitsbøl IF)
  • Anton Klaster (Future Vejleklub, Bredballe IF)
  • Asger Kjærsgaard Jensen (Future Vejleklub, Bredballe IF)
  • Mathias Vedel (Future Vejleklub, Bredballe IF)
  • Oliver Olsen (Future Vejleklub, Hedensted IF)
  • Kristoffer Guldmann
  • Oscar Smedegaard (Future Vejleklub, Hedensted IF)
  • Jakob Vejs
  • Jakob Krabbe (Future Vejleklub, Bredballe IF)

Cheftræner: Casper Ahm