126 hold til fodboldfest i VB Parken

30. juni 2015 kl. 20:48

VB var atter i den sidste weekend inden sommerferien vært for det store ungdomsstævne, Kia VB Cup. Lørdag dystede 70 hold i Kia VB Pige Cup, mens 56 drengehold søndag indtog scenen til Kia VB Drenge Cup.

Pige Cup’en blev afviklet for fjerde gang, mens Drenge Cup for anden gang var bygget ovenpå, og mange klubber ser det som anledning til at markere en god afslutning på sæsonen, inden de unge spillere sende op til en ældre årgang.

Mens pigerne ikke undgik en ordentlig skylle over middag, blev drengestævnet afviklet i det dejligste sommervejr.

Der blev dystet i fem- og ottemandsfodbold, og de jyske og fynske hold gav hinanden masser af drabelige opgør.

Mange frivillige klubfolk var i sving med fløjte og andre officialgøremål, mens VB’s Venner havde forrygende travlt med at servicere køen af gæster i cafeteria og pølsebod. En sådan dag gælder det om at forene alle gode klubkræfter, og også Niels Bisp og Morten Haastrup fra VB’s divisionshold kom og tog en tørn med fløjten.

Vinderne af de enkelte rækker blev:

Piger:

U-8 A: VB. U-8 B: Fredericia KFUM 2