Referat af Oldboysafdelingens generalforsamling den 23/1 2015.

12. februar 2015 kl. 22:21

Formanden bød velkommen til de 33 fremmødte medlemmer.

1. Valg af dirigent – efter bestyrelsens forslag valgtes enstemmigt Gert Eg, der fastslog, at generalforsamlingen var lovligt indvarslet og beslutningsdygtig – alt i overensstemmelse med afdelingens vedtægter.

2. Formandens beretning – Robert Torntoft indledte sin beretning med at udtale mindeord om afdøde medlem Poul Erik Bech, der afgik ved døden i april 2014. Formanden fremhævede Poul Erik Bechs enorme betydning for klubben gennem mange år navnlig som cheftræner og i mange andre funktioner for især ungdommen.
Endvidere gennemgik formanden de enkelte holds resultater i forskellige turneringer i den forgangne sæson. Der henvises herom til omtalen af holdene i årsskriftet.
Der rettedes en stor tak til alle trænere og holdledere, kridtholdet og kioskholdet for deres indsats i 2014. Børge Mikkelsen modtog tak og en erkendtlighed for sin styring af kridtholdet (afdelingens største indtægtskilde). Kim Andersen vil ved en senere lejlighed modtage tilsvarende erkendtlighed for styringen af kioskholdet, der siden sidst på forårssæsonen desværre er uden beskæftigelse som følge af svigtende publikumstal på Vejle Stadion.
Formandens beretning blev enstemmigt godkendt.

3. Kassereren aflægger regnskab – Hans Jørgen Lund gennemgik regnskabet, der udviste et underskud på kr. 17.112,90 og en foreningsformue på kr. 103.329,45.
Kassereren redegjorde for det samlede tilskud til ungdomsafdelingen i 2014 og for beholdningen og værdiansættelsen af aktier i VB Alliancen Holding A/S.
Fra forsamlingen blev der forespurgt, om sidste års bevilling på generalforsamlingen af tilskud til ungdomsafdelingen var et fast beløb fremover. Dette besvaredes benægtende. Der var enighed om, at det overlades til bestyrelsen under ansvar for den finansielle situation og likviditeten at træffe bestemmelser om fremtidige bevillinger.
Der var efter forslag fra forsamlingen enighed om, at der fremover på generalforsamlingen i forbindelse med regnskabsaflæggelsen optages punkt på dagsordenen om disponering af over-/underskud.
Kassereren kunne supplerende oplyse, at regnskabet var om end ikke revideret (hvad vedtægterne ikke stiller krav om), så var gennemgang af regnskabsbilagene på internt regnskabsmøde mellem formanden og kassereren blevet nøje overvåget af Gert Roland og Otto Ejsing.
Regnskabet blev enstemmigt godkendt.

4. Indkomne forslag– der var ikke indkommet forslag til behandling på generalforsamlingen.

5. Valg af bestyrelse – på valg var: Robert Torntoft (formand), Leif Jakobsen, Gert Roland Jensen, Jesper Hansen, Peter Fruergaard Hansen og Hans Jørgen Lund.
Alle blev enstemmigt genvalgt og udgør den samlede bestyrelse.

6. Eventuelt – der forelå intet.

-------

Dirigenten konstaterede, at dagsordenen var udtømt, og gav ordet til formanden. Denne takkede dirigenten for god ledelse af generalforsamlingen, og der udråbtes et VB-leve for klubben.
Generalforsamlingen blev hævet kl. 19.30. Der var herefter spisning af de sædvanlige gule ærter og wienerschnitzel (dog kun én menu til hver) og efterfølgende socialt samvær.

Vejle, den 28/1 2015.
Ref.: Hans Jørgen Lund