VB fejret med manér

Speakloud
04. maj 2016 kl. 16:12

I en tætpakket VB Parken blev Vejle Boldklubs 125 år markeret på fornemste vis. Moderklubbens formand, Knud Engedal, bød velkommen til en hyggelig reception, der blandt andet bød på en afsløring af maleriet af VB-legenden, Mr. VB, Ejgil Jensen.

Tekst: Speakloud

Foto: Karsten Kjær Jensen

Inden afsløringen af det smukke maleri, lagde Knud Engedal i sin velkomst vægt på, at moderklubben og den professionelle afdeling i de senere år har fundet sammen om at skabe et endnu stærke Vejle Boldklub.

Højdepunktet til jubilæumsreceptionen var afsløringen af maleriet af VB-legenden, og det var en ydmyg Ejgil Jensen, der bad om ordet.

”Vejle Boldklub har fyldt mit liv med glæde og givet mig en masse pragtfulde oplevelser. Det er mig, der har klubben noget at takke for – ikke omvendt”, mente Ejgil Jensen.

At hyldesten er fortjent, hersker der ingen tvivl om. Det blev understreget flere gange under receptionen i de forskellige taler. Blandt andre Robert Torntoft roste maleriet og kaldte det yderst fortjent, at maleriet af Ejgil nu har fået sin faste plads i VB Parken.

Inden klubrekordholder og tidligere formand, Gert Eg, holdt jubilæumstalen og fortalte små anekdoter om blandt andet Vejle Boldklubs guldaldre, ønskede VB Alliancens formand, Mogens Christian Svendsen og borgmester Arne Sigtenbjerggaard Vejle Boldklub tillykke med de 125 år. Begge roste de den store frivillige indsats rigtig mange mennesker dagligt lægger i fodboldklubben.

Mange både nuværende og tidligere spillere deltog i jubilæumsreceptionen sammen med frivillige og venner af huset. Blandt gæsterne var europamestrene John Sivebæk og Henrik ”Store” Larsen og Europas bedste fodboldspiller i 1977, Allan Simonsen.

Alle tre tørnede de senere på aftenen ud sammen med holdkammeraterne på VB Legends og DK Allstars i en showkamp på Vejle Stadion. Kampen blev overværet af godt 700 tilskuere, der blev underholdt med lækre detaljer og flotte mål - om end tempoet er dalet en smule siden velmagtsdagene.

Kampen sluttede 2-2 efter en scoring af Allan Simonsen på straffespark i overtiden.