U14 Drenge Liga 1 sejrede i SønderjyskE

image Victor Kjærsgaard scorede det afgørende mål for anden kamp i streg
04. november 2019 kl. 21:58

På en regnvåd lørdag middag drog U14 Drenge Liga 1 holdet fra Vejle Boldklub mod Haderslev. Trænerne var spændte på om holdet kunne følge op det flotte spillemæssige indtryk holdet havde vist i Hamborg 2 dage forinden. Haderslev FK (SønderjyskE) lå inden kampen 2 points efter VB, men indtrykket fra den første indbyrdes kamp, som endte 4-1 til VB, var at der skulle meget til for at tippe sejren i modsat favør. Dog vil vi påpege at alle med en smule fodboldviden kan nikke genkendende til at Sønderjylland ikke er et nemt sted at spille, uanset hvilken klub eller hvilken årgang man kommer fra.

Kampen forløb ikke som håbet. Det spillemæssige indtryk fra kampen efterlod ikke publikum underholdt af sprudlende offensiv fodbold, men tværtimod en duelstyret kamp med mange frispark, mange fejl og dårlige beslutninger fra begge hold.

Kampens afgørelse faldt allerede efter 21 minutter, hvor Magnus Udengaard havde trukket frem i venstre side og hvorfra han ender med at lave en forkølet afslutning, som kun lige når Victor Kjærsgaard på kanten af felten. Victor vender mod mål og sparker bolden i kassen til 0-1. Resten af kampen bølger frem og tilbage; VB med mange muligheder for store chancer. Udeholdet fra byen med "Bølgen" spiller i undertal de sidste 10 minutter pga. et gult kort, men VB-gutterne kæmper sejren hjem.

Dermed er der lagt op til en gyser i kampen om andenpladsen i puljen, hvor Middelfart i næste weekend gæster VB Parken. Pt. kan både Kolding, Middelfart og VB løbe med andenpladsen.

Haderslev FK - Vejle Boldklub 0-1 (0-1)

• '21 0 - 1, Victor Kjærsgaard, assist Magnus Udengaard
  • '35 0 - 1, Pause
  • '63 0 - 1, Gult kort VB's Oskar Christiansen